איזה ציוד לוקחים לחופשה?

יוסי ברויער No Comments on איזה ציוד לוקחים לחופשה?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כל מי שיש לו ילדים נמצא כרגע בעיצומו של החופש הגדול, חלק המריאו לאי שם , חלק לקחו את הרכב והצפינו לגליל, חלק הדרימו מטה למקום הנמוך ביותר בעולם, ויש רבים שהבית הוא מקום העיגון שבו מתרחשת עיקר הפעילות או הבסיס שממנו יוצאים לטיולים רגליים וחוזרים עייפים אך מסופקים.
כל אחד באשר הוא נמצא חשוב שהצטייד במספר דברים בסיסיים:
1. מצב רוח מרומם – כן! נשמע טריוויאלי אך הוא מתאדה מהר בבליל ההכנות אז זכרו להישאר במצב רוח מרומם לפני ובמהלך פעילות החופש.
2. סבלנות, וויתור ואיפוק – בחום הזה צצות סיבות שונות על מה להתרגז. על התורים הארוכים לקיאקים, על הילדים הקופצניים, על מי ששכח להכניס את הפותחן השימורים, על המים הקרים בבריכה האירופאית. זכרו שלרוב לא תוכלו לשנות את המצב אבל תמיד תוכלו לשלוט על מצב רוחכם. ללא סבלנות ואיפוק האווירה תהיה עכורה וההפסד יהיה בסופו שלכם.
3. הומור וצחוק – שחררו קצת, ספרו בדיחות , תיהנו מבדיחות (גם הקרש) של הילדים ואחרים.
4. שובבות ומשחק – זהו ציוד למבוגרים! אך נלמד הרבה מהילדים. הסתכלו עליהם כיצד הם משוחררים בהליכה , משתובבים בבריכה ומשחקים בכל ההנאה ופשוט עשו כמותם ואיתם.
5. בטיחות וגבולות- זה עדיין תפקיד המבוגרים!. שמרו על בטיחותם (הפיזית, הנפשית והרוחנית) של הילדים וגם בחופשה הקנו להם כללים והציבו גבולות נדרשים.
6. הרחיבו אחריות ועצמאות – החופשה היא הזדמנות טובה לאפשר לילדים להתנסות בעצמאות ואחריות על הפעילויות (בהתאם לגיל). הם יכולים להיות שותפים בקביעת המסלול הטיול, בהכנת הסנדוויצ'ים, בבחירת הפעילויות לאור התקציב ועוד.
7. סוף מעשה במחשבה תחילה- ילדים בחופשה זקוקים לתכנון מראש של מה הולכים לעשות אחרת הם 'הולכים לאיבוד' ואז מתחילים המריבות. מומלץ ערב קודם להחליט על המחרת. חשוב מאד בעיקר עם ילדים עם ADHD.
8. סוף טוב כל טוב- גם אם לא הלך כמו שרציתם או כמו שציפיתם שמרו על טעם טוב ועל טעם של עוד. המחקרים מראים שמבוגרים פחות זוכרים את המסלול הטיול שעשו בילדותם ויותר ובעיקר מה שנחקק בליבם הוא האווירה, היחס, מצב הרוח של אבא ושל אמא, ההערות, הביקורת, החיוך והחום האנושי.
המשך חופש נעים.
——————————————————————————————————
אתם מוזמנים להמשיך לשלוח שאלות ותגובות לכתובת [email protected] או לנייד 052-6346334
ד"ר רונית לזר, עו"ס קלינית. מטפלת במבוגרים וילדים- פסיכותרפיה אישית , זוגית והדרכת הורים. קליניקה פרטית באלעד ובירושלים.
מרצה במכללה החרדית מבח"ר , חברת סגל האקדמי של אוניברסיטת חיפה. מרצה לציבור הרחב בנושאי יחסים במשפחה ובריאות נפשית ומנהלת את הפורום "פורטל הנפש" שבאתר בחדרי חרדים.



0 תגובות